تعمیر زودپز اوزو

۲۱ ۰۹ ۱۴۰۰

تعمیر زودپز اوزو | دستگاه زودپز یکی از لوازم خانگی است که ممکن است دچار مشکل شود و نیاز به تعمیرات زودپز    اوزو  داشته باشید. این مشکل ممکن است از عدم استفاده صحیح و یا گذشتن عمر قطعات دستگاه به وجود آید. در بعضی مواقع استفاده از خدمات درست یک مجموعه، موجب می شود تا با هزینه مناسب تر زودپز اوزو شما به مدت طولانی مورد استفاده قرار گیرد و احتیاجی به خرید دستگاه جدید با هزینه بالا نباشد.

فواید پخت با زودپز اوزو

زودپز این امکان را به شما می دهد که زمان عملیات پخت را از مقیاس ساعت به دقیقه تبدیل کنید. با کوتاه شدن فرآیند پخت و استفاده از شعله کم اجاق، در مصرف انرژی صرفه جویی می گردد . همچنین مواد غذایی که در مدت زمان کم و تحت فشار پخته می شوند تازگی خود را از دست نمی دهند و سالم و خوش طعم می ماند.

خدمات ویژه تعمیر زودپز اوزو در فنی بلد

اولین قدم بعد از به مشکل خوردن دستگاه پیدا کردن یه مرکز تعمیرات زودپز اوزو مناسب است.مجموعه باید از تکنسین های با تجربه و با سابقه کاری بالا استفاده نماید که هر سه ماه دوره های آموزشی جدید را سپری کرده باشند و دوم اینکه با توجه وجود قطعات، با کیفیت های متفاوت در بازار، استفاده از بهترین قطعه موجب می شود تا عمر دستگاه بالاتر رفته و کم تر نیاز به تعمیر زودپز  اوزو پیدا شود.

بهترین خصوصیاتی که مجموعه خدمات زودپز ارائه می دهد به شرح زیر می باشد:

. پذیرش سریع درب منزل 

. سرعت بالا در تعمیرات و تحویل فوری دستگاه ( ۲ تا ۵ روز کاری)

.استفاده از قطعات با کیفیت و اصل

. ضمانت ۱۰۰ روزه بابت تعمیرات

مجموعه فنی بلد یکی از مجموعاتی است که تمام خدمات بالا را ارائه می دهد و در هنگام پیش آمدن مشکل برای زودپز می توانید با ما تماس بگیرید. تکنسین های متخصص در سرویس زودپز اوزو به سرعت مشکل دستگاه شما را حل خواهند کرد.

کافی است روی آیکون موبایل کنار سایت کلیک نمایید و درخواست خود را مطرح نمایید. پیک های ویژه مجموعه به سرعت دستگاه را از شما تحویل خواهند گرفت و به سرعت زودپز شما را تعمیر خواهند کرد.

مشکلات رایج در تعمیر زودپز اوزو

در ادامه به انواع مشکلات و عیب یابی زودپز اوزو که امکان دارد تحت شرایط مختلف برای شما پیش آید را بررسی و راه حل و نحوه سرویس زودپز اوزو در هرکدام از موارد را مطرح خواهیم کرد تا با کمک این مطالب بتوانید اشکالات پیش آمده را حل کنید.

رایج ترین مشکلاتی که در تعمیر زودپز اوزو به وجود می آید می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • . بوق زدن مدام زودپز اوزو 

داغ شدن بی اندازه زودپز که می خواهد به نوعی شما را از آن آگاه کند یکی از دلایل بوق زدن مدام زودپز است.

راه حل:زمانی که زودپز  شروع به کار می کند و در حال گرم شدن است تا هنگامی که زمان تایمر آن به اتمام برسد، بوق می زند. اما اگر زودپز به این بوق زدن ادامه داد، مشکلی رخ داده است. در نتیجه باید صفحه نمایشگر آن را بررسی کنید. می توانید برای عیب یابی تخصصی از متخصصان فنی بلد کمک بگیرید.

  • . مشکل گیر کردن سوپاپ شناور زودپز

در واقع این نوع از مشکل زودپز زمانی اتفاق می افتد که ذرات غذا در داخل سوپاپ گیر کرده باشند. ابتدا باید سوپاپ و دور تا دور سوپاپ را جدا نمایید و به طور کلی آن را تمیز کنید.

راه حل : اگر با تمیز کردن سوپاپ باز هم متوجه گیر کردن آن شدید، باید در جهت تعویض سوپاپ زودپز اقدام نمایید.

  • . غذای داخل زودپز خوب پخته نمی شود

باید واشر و هم چنین سوپاپ را بررسی کنید. همچنین باید در نظر بگیرید مواد غذایی شما از چه مقدار درجه سختی برخوردار هستند. به طور مثال پخت گوشت نیاز به زمان بیش تری نسبت به پخت سبزیجات دارد.

راه حل: اگر موفق نشدید این مشکل زودپز خود را برطرف کنید، برای عیب یابی زودپز به صورت تخصصی، با تکنسین های فنی بلد در تماس باشید

  • . بوی بد زودپز

واشر لاستیکی زودپز می تواند به راحتی انواع بو ها را به خود جذب کند. به خصوص زمانی که در حال آماده سازی یک غذای پر ادویه هستید، این لاستیک به راحتی بوها را به خود جذب می کند.

راه حل: برای برطرف کردن این مشکل واشر را از جای خود دربیاورید و به خوبی آن را تمیز کنید. در صورت بر طرف نشدن بوی نا مطبوع زودپز، باید واشر را به طور کلی تعویض نمایید. به شما توصیه می کنیم که برای خرید واشر زودپز با تکنسین های فنی بلد در تماس باشید.

  • . خارج شدن بخار از زودپز اوزو هنگام استفاده

اگر بخار از کناره های درب زودپز خارج می شود، در حالی که می خواهیم از آن استفاده کنیم.این مشکل از سوپاپ زودپز نشات می گیرد.

راه حل: باید از خوب قفل کردن درب زودپز اطمینان خاطر کسب کنید. اگر درب محکم به نظر می آید، حتماً واشر را مورد بررسی قرار دهید. اگر این مشکل بخاطر شل شدن واشر آن باشد، می توانید چند دقیقه ای واشر را در داخل فریزر قرار دهید. اما این راهکار،  موقتی بوده و باید هر چه زود تر به فکر خرید یک واشر نو باشید. ما به شما پیشنهاد می دهیم که برای عیب یابی زودپز به صورت تخصصی به فنی بلد مراجعه نمایید.

  • . زودپز اوزو نشتی دارد

واشر دارای مهر و موم هایی است که از نشت جلوگیری می کند. پس از هر بار استفاده، تمیز کردن واشر و درب مهم است، زیرا کثیفی می تواند باعث اختلال در عملکرد واشر زودپز شما شود و نشتی رخ دهد.

راه حل: واشر باید با یک نوع جدید تعویض شود.

  • . تغییر رنگ مدل آلومینیومی در معرض مواد قلیایی

اگر لکه هایی روی سطح وجود داشته باشد، زودپز آلومینیومی شما در معرض مواد قلیایی یا آمونیاک قرار گرفته است.

راه حل: با استفاده از دو قاشق غذاخوری آبلیمو یا سرکه می توانید از شر این لکه ها خلاص شوید.

معرفی قطعات زودپز اوزو

در این قسمت از مقاله­ ی آموزش تعمیرات زودپز اوزو قطعاتی که در ساختمان این دستگاه به کار رفته ­اند را  قرار داده­ ایم .­آشنایی با این قطعات و نقش آن­ها در دستگاه کمک می ­کند تا دستگاه را عیب­ یابی نمایید.

  • . بدنه خارجی (Outer body)

جنس بدنه زودپز استیل و یا آلومینیوم است. جنس استیل، ضدزنگ و بهتر از آلومینیوم می باشد.

  • . در (Lid)

جنس در محصول یکی از موارد مهمی است که باید هنگام خرید زودپز از فروشنده موردنظر اطمینان کسب نمایید. البته اگر خرید شما اینترنتی است، مشخصات آن را به‌طور کامل بخوانید. با توجه به طراحی جدید زودپزهای موجود در بازار، باید محصولی را انتخاب نمایید که مجهز به قفل ایمنی باشد. وجود قفل ایمنی نیز باعث می‌شود که در قابلمه به خاطر فشار بخار داخل، به‌طور ناگهانی باز نشود.

  • . سوپاپ بخار و اطمینان (valve)

هنگامی‌که بخار بیش‌ازحد در قابلمه ایجاد شود، زودپز صدای سوت مانند ایجاد می‌کند. وظیفه سوپاپ این است که این بخارهای اضافی را از قابلمه خارج نماید.خروج بخار آب اضافی که در زودپز وجود دارد، نیازمند زمان کوتاهی است که از طریق سوپاپ های اطمینان آن خارج شود. بعد از خاموش شدن حرارت با زدن سوپاپ های اطمینان بخار آب اضافی از آن خارج خواهد شد. خروج بخار از سوپاپ اطمینان دلیل بر سلامت زودپز خواهد بود.

  • . جمع کننده چگالش (Condensation collector)

جمع کننده چگالش به بدنه خارجی زودپز وصل می شود. بخار آبی که از دستگاه خارج می‌شود، در تماس با محیط سرد شده و تبدیل به مایع می‌شود که به این عمل چگالش گفته می‌شود. این مایع در جمع کننده چگالش ریخته و مانع از این می‌شود که آب به قسمت‌های داخلی و برقی دستگاه رسوخ کند. بعد از هر بار پخت باید این جمع کننده را خالی کنید.

  • . قابلمه داخلی (Inner pot)

قابلمه داخلی در بدنه خارجی قرار می گیرد.

  • . واشر آب‌بندی (Sealing ring)

واشر قطعه ای حیاطی در زودپز می باشد که از جنس لاستیک است.اگر واشر نباشد، بخار از دیگ زودپز خارج می شود. واشر آب‌بندی را در جای خود قرار دهید و مطمئن شوید که واشر به درستی در جای خود قرار گرفته و تمام در را آب‌بندی کرده است. در غیر این صورت بخار از دستگاه خارج شده و عملیات پخت به درستی انجام نمی‌شود. به این معنی که یا آب غذا تمام شده و غذا می‌سوزد یا اصلاً نمی‌پزد.

خدمات دیگر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


*

code